torsdag 29. september 2011

Fine bøker. Fine sko.

Idag klarte jeg rett og slett ikke å komme meg ut av sengen. Brukte store deler av natten på å gråte. Hvis du lurer på hva jeg gråter over, så må jeg ærlig talt si at jeg lurer på det samme. En god ting skjedde jo igår, bøkene mine kom! De eneste gangene jeg kan si at jeg virkelig føler meg litt glad, er da jeg blir eier av fine bøker. Hvis jeg vokser opp og får meg eget hus eller en leilighet, skal den være dekorert av bøker og sko. Fine bøker og fine sko. Så nå har jeg sovet helt til nå, mamma har laget froskost til meg, og jeg vil bare legge meg igjen. Jeg vil lese en av disse nydelige bøkene, men jeg orker ikke. Orker ingenting. Det forundrer meg at jeg faktisk sitter her å skriver. For jeg orker egentlig ikke det heller.
Igår var jeg hos helsesøster igjen. Jeg skulle egentlig til vurderingssamtale hos BUP, men hun hadde allerede snakket med ei derfira, og de hadde vurdert meg som haste-sak. Jeg trengte altså ikke en vurderingtime. Og jeg skal få psykolog timene mine så fort som mulig, istede for de 6-8mnd det tar hvis du går igjennom vurderinger og vanlig prosedyre. De hadde vel også allerede gitt meg en diagnose, noe som er skummelt. Men også godt. Det å igjen få en bekreftelse på at det virkelig er noe som er galt, er godt. Venninne mine prøver å støtte meg så mye de kan. Jeg orker ikke å være med de. Jeg bare sover. Sover og gråter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar